خانه / روانشناسی / راه های کنترل کردن خشم

راه های کنترل کردن خشم

راه های کنترل کردن خشم

 

بسیاری از افراد در زندگی ما وجود دارند که بسیار زود از کوره در می روند و از عصبانیت به نسبت بالاتری برخوردار هستند. این افراد با کوچک ترین شرایطی کنار نمی آیند و معمولا صبر لازم را برای برخی از امور از خود نشان نمی دهند. استفاده از روش هایی که بتواند خشم موجود در درون شما را کنترل کند یکی از بهترین روش ها به شمار می آید که معمولا برای هر فردی ضروری خواهد بود. خشم خود را فرو ببرید تا تصمیمات لحظه ای ناامیدکننده ای را در زندگی تجربه نکنید.

معمولا برخی از مواقع شرایطی برای شما اتفاق می افتد که نمی توانید از عصبانیت خود بکاهید و در نتیجه حالت های مختلفی از عصبانیت را به فرد مقابل خود نشان خواهید داد. افرادی که معمولا از چنین ویژگی برخوردار هستند نیاز دارند تا از روش های روانشناسانه ای بهره ببرند تا این خشم خود را به نحوی کنترل کنند .

پس از به وجود آمدن مشکلاتی از این قبیل نیاز است تا در ابتدا نفسی عمیق بکشید. فرو بردن خشم با یک نفس عمیق و برقراری دم و بازدم یا شمردن عدد تا ده می تواند لحظه ای از خشم شما را فروکش نماید. این شرایط می تواند درصدی از شخم شما را کم کند اما قطعا نمی تواند به صورت کامل علت اصلی این خشم را از بین ببرد. بنابراین نیاز است تا از روش های دیگری هم بهره ببرید.

در زمان عصبانیت محل را ترک کنید و برای فرو بردن خشم خود تا حد امکان از گوش دادن به موسیقی های آرامشبخش استفاده کنید. این موسیقی ها می تواند حواس شما را از موضوع اصلی پرت کند و با این روش می توانید خشم خود را فرو ببرید. علاوه بر این مورد یکی از نکات بسیار مهم وقت گذراندن با دوستان خواهد بود. اگر دوستانی دارید که از نظر روحی از آرامش زیادی برخوردار هستند و می توانند این آؤامش را به شما منتقل کنند ، بهتر است تا با آنها رفت و آمد کنید.

سعی کنید زمان خود را سپری کنید. برای این کار می توانید از شیوه قدم زدن بهره ببرید. افرادی که قدم زدن را تجربه کرده اند از این موضوع آگاهی دارند که پس از قدم زدن ماده ای در مغز ترشح می شود که علاوه بر تسکین دردها می تواند به حس شادابی و نشاط کمک کند. در صورتی که نمی توانید هیچ یک از این کارها را انجام دهید بهتر است تا همه چیز را به فراموشی بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.