خانه / سلامت / مهم ترین خواص خرمای خشک ( خرمای قهوه ای )
loading...

مهم ترین خواص خرمای خشک ( خرمای قهوه ای )

مهم ترین خواص خرمای خشک ( خرمای قهوه ای ) گرداوری شد

مهم ترین خواص خرمای خشک ( خرمای قهوه ای )

 

خرما در انواع مختلفی در بازار وجود دارند. برخی معتقد هستند که انواع خرمای سیاه و خرمای قهوه ای در نوع خواص با یکدیگر متفاوت هستند ، در این مطلب قصد داریم تا کمی بیشتر به این موضوع بپردازیم. خرمای خشک خرمایی است که معمولا با رنگ قهوه ای دیده می شود. این نوع از خرما همچون خرمای سیاه  انرژی زیاد را به شما منتقل خواهد کرد ، بنابراین اگر زمان کافی برای صرف صبحانه ندارید می توانید از یک یا دو خرمای خشک استفاده نمایید و برای چند ساعت هیچ نوع ضعفی را تجربه نخواهید کرد.

از خواص بسیار مهم دیگر از خرمای خشک توجه به سلامتی پوست صورت شما می باشد. معمولا این خرما می تواند میزان کلاژن سازی را در پوست صورت شما افزایش دهد و به چنین ترتیبی در شادابی پوست صورت شما تأثیر بگذارد. علاوه بر آن رویش موها و جلوگیری از ریزش مو با افزایش خونرسانی به ریشه ی موها از دیگر خواص نهفته در خرمای خشک است.

از مهم ترین تفاوت ها پس از مصرف خرمای خشک با مصرف خرمای تازه در ویتامین ها می باشد. معمولا خرمای تازه یا همان خرمای سیاه منبع غنی از ویتامین آ است ، اما در خرمای خشک شما علاوه بر ویتامین آ ، از ویتامین های ث ، ای ، کا و ب 2 و ب6 وهمچنین ویتامین های ب دیگر نیز بهره خواهید برد. قطعا حضور هریک از این ویتامین ها می تواند تا اندازه ی بسیار زیاد بر روی افزایش و حفظ سلامتی در بدن شما مؤثر باشد.

در خرمای سیاه اسید فولیک بسیاری قرار دارد اما در خرمای خشک شما از منبعی مهم تر یعنی آهن بهره خواهید برد. بنابراین مصرف خرمای خشک در زنان بارداری که در سنین بعد از چهار ماهگی قرار دارند بسیار توصیه می شود زیرا نیاز بدن آنها به مکمل آهن را برای بهتر شدن پروسه ی خونرسانی به جنین کاهش می دهد.

اگر دوست دارید تا میزان کلسیم در بدن شما در حد نرمال قرار داشته باشد و همچنین از رویش استخوان ها و دندان های و ناخن خوبی بهره ببرید ، بهتر است تا روزانه خرمای خشک مصرف کنید. مصرف این خرما به دلیل داشتن کلسیم حتی برای بچه هایی که در سنین رشد قرار دارند مفید در نظر گرفته شده است. معمولا با مصرف این ماده عملکرد عضلات مهم بدن بخصوص عضله قلب بهبود می یابد و دیگر ابتلا به بیماری هایی همچون بیماری های قلبی عروقی را در کارنامه سلامتی خود نخواهید داشت.

 

خرما سیاه

خرما سیاه معمولا فیبر نسبتا بالایی دارد. حضور فیبر زیاد در یک میوه هرچند با شیرینی نسبتا زیاد می تواند به تسهیل کردن عمل گوارشی نیز کمک زیادی کند.

بیشتر بخوانید: خرما سیاه

 

مضرات خرما

مصرف بیش از اندازه خرما در کنار فواید بسیار می تواند به مضرات بسیاری تبدیل شود که در نهایت شما را با مشکلاتی همراه کند. به عنوان مثال افرادی که مزاج سردی دارند باید به اندازه کمی از این میوه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: مضرات خرما

 

خرما و کاهش وزن

یکی از راهکارهای کاهش وزن استفاده از خرما است. شاید در ابتدا با دیدن تیتر این خبر کمی تعجب کرده باشید اما باید توجه داشته باشید که چنین ادعایی امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: خرما و کاهش وزن

loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.