خانه / سلامت / مکمل هایی که به ساخت مجدد مینای دندان کمک می کند
loading...

مکمل هایی که به ساخت مجدد مینای دندان کمک می کند

مکمل هایی که به ساخت مجدد مینای دندان کمک می کند

 

زمانی که صحبت از سلامت ما به میان می آید رویکردهای مختلفی به ذهن خطور می کند. بیشتر ماها به رژیم غذایی و سایر تغییرات سبک زندگی پایدار هستیم و دوست داریم خود را در معرض بیماری ها و شرایط مختلفی همچون دیابت، فشار خون بالا و سایر موارد قرار ندهیم. با اینکه چنین موضوعی یک خبر خوب برای سلامتی کلی بدنمان است اما هنوز هم جای بهبود وجود دارد. همه ما فکر می کنیم زمانی که اولین نشانه های خوردگی دندان به چشم خورد باید بلافاصله به پزشک برویم و آن را بکشیم. این طرز فکر باید تغییر کند. تنها در موارد اندکی ما به کشیدن دندان نیاز خواهیم داشت. زمانی که اولین نشانه های کرم خوردگی دندان به چشم می خورد بهتر است از رژیم غذایی و مکمل های موجود برای ساخت مینای دندان استفاده کنید. این موضوع ممکن است به نظر غیر ممکن یا پیچیده برسد اما مطمئن باشید برخی از مواد مغذی بنیان و اساس همه مشکلات دندانی هستند و می توانند این مشکلات را معکوس کنند. ساخت مجدد مینای دندان یک فرآیند موثر است که بدن به صورت طبیعی انجام می دهد. همانند هر فرآیند طبیعی دیگری برای این فرآیند هم نیاز به مواد مغذی داریم.همانند سایر بخش های بدن، بدن ما نیز گاهی از اوقات نیازمند افزایش انرژی و مواد مغذی است و برای ساخت مجدد مینای دندان می توان از برخی از مکمل ها بهره برد.

 

مکمل هایی که می تواند به ساخت مجدد مینای دندان کمک کند

کلسیم:

حتما از دیدن کلسیم شگفت زده نشدید. عموما همه ما کلسیم با سلامت استخوان ها و قدرت آن ها مرتبط می دانیم. این موضوع بدین خاطر است که کلسیم یکی از بلوک های سازنده اصلی برای استخوان ها و دندان های ماست و ما برای میناسازی مجدد به آن نیاز داریم. اما کلسیم یک ماده عجیب است. اگر بدن نتواند به طور موثر کلسیم را جذب کند، این ماده بدون استفاده باقی می ماند. علاوه بر این، استفاده از مکمل ها با سایر مواد مغذی می تواند باعث رسوب کلسیم در نواحی نادرست بدن شود. ما به ترکیب مواد معدنی درست همچون ویتامین D3 و K2 برای جذب کلسیم نیاز داریم. بهتر است در روز طبق توصیه پزشک 1000 میلی گرم کلسیم مصرف کنید و سایر مکمل های مورد نیاز را هم نادیده نگیرید.

ویتامین D3:

ویتامین D یکی از مهم ترین مواد مغذی برای سلامت ماست.ویتامین D در اصل همانند هورمون عمل می کند و به همین خاطر گیرنده هایی برای ویتامین D بر روی بافت ها و اندام های کل بدن دیده می شود. زمانی که صحبت از میناسازی مجدد دندان به میان می آید این ماده برای جذب کلسیم ضروری خواهد بود. تقریبا نیمی از کمبودها در ویتامین دی به خاطر موارد زیر است:

– ما نور خورشید اندکی می گیریم زیرا بیشتر اوقات خود را در محیط داخل منزل می گذرانیم.

– ما phytic acid زیادی مصرف می کنیم که با متابولیسم ویتامین دی تداخل می کند. غذاهایی که phytic acid زیادی دارند عبارتند از : بادام، حبوبات،غلات، سویا، دانه های کنجد.

ویتامین D3 بیشتر از ویتامین D2 نیاز است زیرا بدن راحت تر از آن استفاده می کند.

ویتامین K2:

بیشتر اوقات توصیه می شود ویتامین D3 به همراه ویتامین k مصرف شود زیرا این ها به همراه هم کار می کنند تا بتوانند جذب کلسیم را بهبود ببخشند. ویتامین دی مسئول جذب بهتر کلسیم است اما ویتامین K همانند سیگنال ترافیکی عمل می کند و کلسیم را در کل بدن هدایت می نماید. علاوه بر این ویتامین K2می تواند ترمیم و رشد دندان ها را بهبود ببخشد.پزشکان توصیه می کنند روزی 90 میکروگرم از این ویتامین مصرف شود.

منیزیم:

زمانی که صحبت از میناسازی مجدد دندان ها به میان می آید، منیزیم برای توسعه ساختاری دندان ها ضروری است و می تواند نحوه جذب کلسیم در بدن را تعیین کند. داشتن کلسیم زیاد در بدن و نیز فسفر و ویتامین دی می تواند سطح منیزیم را پایین بیاورد و میناسازی دندان ها را با مشکل مواجه کند. به همین خاطر بهتر است همه مواد مغذی به اعتدال مصرف شود.

همانند ویتامین دی، نیمی از جمعیت جهان منیزیم کافی مصرف نمی کنند و ممکن است دچار کمبود این ماده باشند. توصیه می شود روزی بین 300 الی 400 میلی گرم منیزیم مصرف شود.

کلاژن:

در طول زندگی دندان های ما به طور مداوم دچار مشکل می شوند اما روند میناسازی مجدد باعث بهبود آن ها می شود. دندان های شما از بخش های مختلفی تشکیل شده که ترکیبات معدنی و آلی در آن وجود دارد. کلاژن بخش اعظمی از جنبه آلی دندان های شماست. در حقیقت، کلاژن نوع 1 بیش از 90 درصد بخش آلی دندان ها را تشکیل می دهد. کلاژن در محصولات حیوانی دیده می شود. همین امر باعث می شود استفاده از مکمل های آن برای بدن مفید باشد. کلاژن برای سلامت روده ها نیز مفید است. منابع زیادی برای کلاژن وجود دارد اما منابع حیوانی بهترین هستند.

پروبیوتیک ها:

بیشتر ماها در مورد موجوداتی که در روده زندگی می کنند چیزهایی را شنیده ایم اما باید بدانید که ما موجوداتی در دهان داریم که بخش اعظمی از بزاق را تشکیل می دهند. مطالعات انجام شده نشان می دهد افرادی که ترکیباتی معدنی زیادی در بزاق دارند و آن هایی که PH اسیدی شان زیاد است بیشتر در معرض بیماری های لثه قرار دارند.

پروبیوتیک می تواند ترکیبات آلی دهان و بزاق را افزایش ددهد و التهاب را کمتر نماید.

loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

loading...