خانه / سلامت / چگونه از شر چربی گردن خلاص شویم؟
loading...

چگونه از شر چربی گردن خلاص شویم؟

چگونه از شر چربی گردن خلاص شویم؟

 

با افزایش سن یا افزایش وزن، ممکن است گردن نیز پر از چربی شود. این موضوع باعث می شود ظاهرتان تغییر پیدا کند. به همین خاطر باید به فکر کاهش چربی اضافی در گردن باشید. در این مقاله قصد داریم درمان های خانگی را برای این موضوع بیان کنیم.

 

چه چیزی باعث ایجاد چربی در گردن می شود؟

برخی از علل اصلی افزایش چربی در گردن در برگیرنده موارد زیر است:

– چاقی: افرادی که چاق هستند یا اضافه وزن دارند بیشتر از سایرین در معرض این مشکل هستند

– مشکلات پزشکی: برخی از مشکلات پزشکی همچون مشکلات تیروئیدی می تواند به چاقی منجر شود

– شرایط قلبی عروقی: افرادی که قلبشان مشکل دارد در معرض این مشکل هستند.

– افزایش سن نیز می تواند باعث تجمع چربی در گردن شود.

 

رژیم غذایی برای کاهش چربی گردن: چه چیزی مصرف کنیم؟

چای سبز:

برای این درمان خانگی شما به یک قاشق چایخوری چای سبز، یک پیمانه آب و کمی عسل نیاز خواهید داشت. یک قاشق چایخوری چای سبز را به یک پیمانه آب اضافه کنید. اجازه دهید این چای در ماهیتابه بجوشد، آن را به مدت 5 دقیقه بجوشانید. سپس آن را خنک کنید و کمی عسل بدان بیفزایید. می توانید این چای را سه الی چهار بار در طول روز میل نمایید.

روغن نارگیل:

شما به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل فوق بکر نیاز دارید. هر روز صبح یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل فوق بکر را مصرف نمایید. همچنین می توانید از این روغن برای ماساژ گردن استفاده کنید.

آب لیمو:

برای اینکار به نصف لیمو، یک لیوان آب گرم و عسل نیاز خواهید داشت. آب لیمو را در آب گرم بریزید. آن را با عسل ترکیب کنید و بنوشید. آب لیمو یک درمان خانگی عالی برای کاهش وزن است. وجود ویتامین C در آن باعث می شود آنتی اکسیدان خوب و قدرتمندی باشد.

فلفل دلمه ای قرمز رنگ:

فلفل دلمه ای قرمز رنگ

نیمی از فلفل دلمه ای قرمز را برش دهید و در غذاهای خود از آن استفاده کنید. شما باید فلفل دلمه ای را به طور روزانه میل نمایید. فلفل دلمه ای می تواند به کاهش وزن کمک کند و ویتامین C فراوانی دارد.

دانه کتان:

برای این درمان خانگی به یک قاشق غذاخوری دانه کتان پودر شده، یک لیوان آب گرم و کمی عسل نیاز دارید. این مواد را با هم ترکیب کنید و بنوشید. این ترکیب را باید یک بار در روز بنوشید. دانه کتان منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. این اسیدهای چرب می توانند متابولیسم را بهبود ببخشند و به کاهش وزن کمک کنند.

هویج:

یک یا دو عدد هویج را بردارید و برش دهید. آن را به صورت خام میل کنید یا به وعده غذایی محبوب خود بیفزایید. می توانید از آب هویج هم استفاده کنید. هویج منبع غنی از ویتامین A و فیبر است.

دانه آفتابگردان:

یک قاشق غذاخوری دانه آفتابگردان خام را مصرف نمایید. دانه آفتابگردان منبع غنی از ویتامین B و E است و به سوزاندن چربی ها و مبارزه با رادیکال های ازاد کمک می کند.

آلوئه ورا:

آب الوئه ورای تازه را میل نمایید. این ماده با تبدیل کربوهیدرات و چربی به انرژی می تواند باعث کاهش وزن شود.

آب:

نوشیدن آب کافی در طول روز می تواند بدن را هیدراته نگه دارد و فرآیند کاهش وزن را تسریع کند.

همچنین موادی وجود دارد که باید از مصرف کردن آن ها پرهیز کنید.

 

چه مواد غذایی را نباید میل کنید؟

چربی های اشباع همچون مواد غذایی منجمد و بسته بندی شده نباید مورد استفاده قرار گیرند زیرا باعث افزایش وزن می شوند و مزیتی برای بدن ندارد.

نباید از غذاهای فرآوری شده، شکر استفاده شود. خوب حالا که می دانید برای کاهش چربی گردن به چه رژیم غذایی نیاز دارید می توانید از تمرینات ورزشی زیر هم بهره مند شوید.

 

تمرینات ورزشی

لیفت چانه:

تنها کاری که شما باید انجام دهید چرخاندن سر به سمت سقف و نگه داشتن آن در همین موقعیت است. این کار می تواند عضلات فک، گلو و گردن را تقویت کند.

کشیدن لب:

کشیدن لب در برگیرنده بلند کردن لب پایینی و کشیدن فک پایینی است. اینکار به بلند شدن عصلات صورت کمک می کند و از چربی موجود در گردن می کاهد. مدت زمان انجام این تمرین ورزشی 10 ثانیه است.

صورت ماهی:

این تمرین نیازمند مکش گونه و لب به سمت داخل و سپس نگه داشتن همین موقعیت است. این موضوع برای عضلات صورت عالی است.

دمیدن هوا:

برای انجام این تمرین تنها کاری که باید انجام دهید گردندان سر به سمت عقب تا جایی است که می توانید. سپس باید هوا را از دهان خود به بیرون بدمید.

تمرینات کاردیو:

پیاده روی، دویدن، تند راه رفتن و هر چیزی که بتواند ضربان و سرعت قلب را افزایش دهد می تواند باعث کاهش وزن کل بدن و از جمله گردن شود.

شما باید روزی 20 الی 30 دقیقه از این تمرینات ورزشی استفاده کنید. اگر با کاهش وزن اطراف گردن مشکل دارید و به موفقیت زیادی دست پیدا نمی کنید باید روش های مختلفی را امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که هم ورزش و هم رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش وزن کلی بدن دارند.

به همین خاطر باید مطمئن شوید که درمان های خانگی و تمرینات بیان شده در این مقاله را دنبال می کنید تا به کاهش وزن مدنظر دست یابید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند چربی گردن خود را آب کنید و ظاهرتان را بهبود ببخشید. اگر نتوانستید با این موارد به کاهش وزن بپردازید با پزشک مشورت کنید

loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.