خانه / سلامت / 12 روش برای کاهش اشتها در یک روز
loading...

12 روش برای کاهش اشتها در یک روز

در این مطلب 12 روش برای کاهش اشتها  در یک روز آماده شد

12 روش برای کاهش اشتها در یک روز

 

کاهش اشتها

 

بیشتر آب بنوشید
ما کالری‌بسیار زیادی از نوشابه ها دریافت می کنیم و در این صورت بدن ما به صورت مداوم هوس شیرینی جات می‌کند. نوشیدن این نوشیدنی‌ها جذب کالری می‌شوند با توجه به نتایج تحقیقات محققان دانشگاه میامی با نوشیدن نوشابه شما احتمال ابتلابه دیابت نوع ۲، سندروم متابولیک و سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد. سعی کنید  اگر تمایل زیادی به نوشابه دارید در طول هفته ۲بار از دفعات مصرفتان را از سوداهای رژیمی استفاده کنید.

 

برنامه خوابتان را منظم کنید
خواب مناسب به شما کمک می کند تا در طول روز انرژی بیشتری برای سوزاندن کالری داشته باشید. کسانی که کمتر از شش ساعت در طول روز می خوابند، ۲۷درصد چاق تر از سایر افراد هستند. اگر در طول روز ۴ساعت می خوابید، ۶۷درصد بیشتر در خطر چاقی هستید. میانگین ساعت خواب استاندارد ۸ ساعت در شبانه روز است. بنابراین در هفته ۵۶ ساعت خواب نیاز دارید. سعی کنید ساعت خواب و استراحتتان کمتر از این مقدار نباشد.

 

برای کاهش وزن ورزش کنید
پیاده روی نه تنها به شما اندام بهتری می‌بخشد، بلکه از زوال عقل نیز جلوگیری می‌کند. همچنین نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد کسانی که نمی‌توانند یک چهارم مایل را در ۵دقیقه طی کنند، در صدر جدول مرگ و میر قرار دارند. یک گام‌شمار تهیه کنید و سعی کنید به طور میانگین هر روز در هفته  ۱۰ هزار قدم پیاده روی داشته باشید.

 

سرکار تنقلات بخورید
خوردن تنقلات در محیط کار بسیار خوب است. روزی ۲بسته میوه و یا ماست کم چرب می تواند انتخاب مناسبی باشد. همینطور آجیل و انواع مغزها البته به تعداد کم یک میان وعده فوق‌العاده محسوب می‌شود. در کنار آن میوه‌های خشک و انواع کشمش و مویز هم به رفع گرسنگی‌تان کمک می‌کند.

 

قهوه بنوشید
قهوه برای لاغر شدن بسیار مفید است اما قهوه‌ای که بدون شکر باشد. شیرین کننده‌های مصنوعی بسیار مضر هستند. جاوا، موکا و سایر موارد مشابه قهوه مفید نیستند. ما راجب قهوه سیاه وغلیظ صحبت می‌کنیم. روزی ۲ لیوان از این قهوه بنوشید تا وزن کم کنید.

 

صبحانه بخورید
خوردن صبحانه مقوی و سالم که شامل پروتیئن و سبزیجات و میوه ها باشد، می تواند انسولین بدن را در طول روز ثابت نگه دارد و باعث شود شما دیرتر چاق شوید. صبحانه مهمترین وعده غذایی است که تقریبا همه پزشکان و محققان بر اهمیت آن تاکید دارند. وقتی صبحانه کافی و سالم بخوریم تا نیمه روز هم احساس گرسنگی نمی‌کنیم. اما زمانی که بدون خوردن صبحانه از خانه بیرون می‌رویم هر خوراکی به دستمان برسد می‌خوریم و پشت سر هم کالری وارد بدنمان می‌کنیم. در این ظرایط  هیچ رژیمی بر کاهش وزن اثر نخواهد داشت.

 

در آرامش غذا بخورید
برای هر وعده غذایی ۳۰ دقیقه زمان بگذارید. حدود  ۲۰ دقیقه طول می‌کشد که مغز شما دستور سیر شدن بدهد. آب نوشیدن قبل و در حین غذا راه خوبی برای این کار است. نتایج برخی تحقیقات نشان می دهد کسانی که در طول روز ۲ لیوان آب قبل از غذا می نوشند، حدود۴۰  کالری کمتر از سایرین جذب می‌کنند.

 

loading...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.