خانه / سلامت / رابطه ی عدس با کاهش وزن

رابطه ی عدس با کاهش وزن

رابطه ی عدس با کاهش وزن و عدس و کاهش وزن گرداوری شد

رابطه ی عدس با کاهش وزن

 

عدس یکی از پرمصرف ترین حبوبات می باشد که در زمان سلامتی و بیماری بسیار مفید خواهد بود. این ماده ی پر ارزش هم به صورت سرخ شده و هم به صورت پخته شده مصرف می شود. عدس مقدار زیادی آهن و همچنین فیبر در داخل خود دارد. اما به دلیل نفخ زیاد پس از مصرف آن در افرادی که روده های حساسی دارند باید کمتر مورد استفاده قرار گیرد. بررسی ها نشان می دهد که برخی از افراد پس از مصرف عدس با کاهش وزن نیز روبه رو شده اند.

عدس به دلیل پروتئین بسیار خوبی که دارد هیچ تأثیری بر روی افزایش وزن نداشته و حتی می تواند نیازهای تغذیه ای شما را نیز برطرف نماید. اگر دوست دارید تا به بیماری های مختلف دچار نشوید ، عدس را در سبد غذایی خود قرار دهید ، زیرا علاوه بر متناسب نمودن اندام شما و جلوگیری از تجمع چربی اضافی در بدن می تواند به افزایش سیستم دفاعی بدن و مقابله با انواع اکسیدان ها کمک نماید.

با مصرف عدس می توانید به سیری دچار شوید. البته این نوع از سیری برای افرادی که در طول روز بارها از وعده های اضافی نیز استفاده می کنند بسیار مناسب است ، زیرا به چنین ترتیبی وزن آنها ثابت باقی خواهد ماند و حتی در مدت زمان طولانی به کاهش وزن نیز خواهید رسید. کالری عدس بسیار کم است اما به دلیل حضور فیبر زیاد در درون خود خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد. افرادی که به هر دلیلی نمی توانند از پروتئین های گیاهی استفاده کنند ( افراد مبتلا به نقرس) می توانند عدس را جایگزینی برای دریافت آهن و پروتئین های لازم قرار دهند.

از طرفی عدس در داخل خود به میزان زیادی فیبر دارد. شما می توانید این فیبر را به بدن خود وارد نموده و به حرکات روده ای خود سرعت بیشتری بدهید. این سرعت می تواند در عمل دفع به شما کمک نموده و راحتی را به همراه داشته باشد. عدس به دلیل داشتن میزان مناسبی از پتاسیم به متعادل سازی میزان فشار خون در بدن شما کمک نموده و علاوه بر آن می تواند میزان رویش ناخن ها ، استحکام استخوان ها و موهای شما را نیز افزایش دهد.

افرادی که از افزایش وزن خود در عذا هستند و از منابع با ارزش غذایی بالا نیز اطلاعی ندارند بهتر است تا از عدس در رژیم غذایی خود بهره ببرند. تنها کافی است تا میزانی از عدس پخته شده را مصرف نمایید ، حتی اگر به چنین روشی مصرف عدس را دوست ندارید می توانید با روغن های مفید اندکی از آن را سرخ نموده و مصرف کنید ، قطعا این ماده به جایگزین مناسبی برای تنقلات با ضرر بالا تبدیل خواهد شد.