خانه / بیماری ها و درمان / چطور جلوی جویدن ناخن را بگیریم؟
loading...

چطور جلوی جویدن ناخن را بگیریم؟

چطور جلوی جویدن ناخن را بگیریم؟

 

جویدن ناخن یکی از عادت های رایجی است که در میان کودکان و بزرگسالان دیده می شود. بیشتر افراد نمی دانند که در حال جویدن ناخن های خود هستند. این شرایط می تواند در برخی از شرایط نشان دهنده یک مشکل حاد و جدی باشد. استرس، نا امیدی، اضطراب یا تنهایی برخی از علت های موجود برای جویدن ناخن ها هستند. این شرایط می تواند نشانه یک بیماری روحی باشد. در این مقاله سعی می کنیم روش های طبیعی برای جلوگیری از جویدن ناخن ها را با هم مرور کنیم.

 

روغن Neem

این روغن می تواند به خاطر طعم تلخی که دارد جلوی جویدن ناخن ها را بگیرد. از آنجایی که روغن Neem خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد می تواند ناخن های شما را عاری از عفونت سازد. یک پنبه بردارید و در این روغن فرو ببرید. آن را روی ناخن خود بکشید. اجازه دهید خود به خود خشک شود.

 

سیر

سیر نیز یکی از درمان های طبیعی موجود است که می تواند به ترک جویدن ناخن کمک کند.بیشتر افراد طعم تند سیر را دوست ندارند .

یک حبه سیر را از وسط برش دهید. آن را روی ناخن های خود قرار دهید. اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس آن را از روی ناخن های خود بردارید. شما می توانید از روغن سیر هم استفاده کنید.

 

کدوی تلخ

کدوی تلخ

یکی از گزینه های طبیعی دیگر برای متوقف کردن ناخن جویدن استفاده از کدوی تنبل است که با عنوان خربزه تلخ نیز در میان افراد شناخته شده است. کدوی تلخ را برش دهید و له کنید. خمیر به دست آمده را از صافی رد کنید تا عصاره آن به دست اید. حالا این عصاره را روی ناخن و دست بزنید و اجازه دهید خشک شود. طعم تلخ این میوه مانع از جویدن ناخن می شود.

 

لاک مخصوص تلخ

لاک های تلخ بسیاری برای ترک این عادت در داروخانه ها وجود دارد. می توانید از این لاک برای پوشش دادن ناخن خود استفاده کنید. طعم تلخ آن مانع از جویدن ناخن می شود.

 

کوتاه کردن ناخن ها

یکی دیگر از گزینه های موجود برای ترک این عادت، کوتاه کردن ناخن هاست. زمانی که ناخن های خود را به طور منظم کوتاه می کنید، فضای کمتری برای جویدن خواهید داشت.

 

مانیکور منظم

برای ترک این عادت می توانید از مانیکور استفاده کنید. فرد متخصص می تواند ناخن های آکریلیک را بر روی ناخن های طبیعی شما اضافه کند یا اینکه دکورهای خاصی همچون الگو، بافت یا جواهرات را به آن بیفزاید. هرچقدر ظاهر ناخن شما زیباتر باشد، کمتر به خوردن آن ترغیب خواهید شد.

 

پوشیدن دستکش

دستکش نیز به عنوان یک روش محافظتی از ناخن عمل می کند و می تواند به ترک این عادت کمک کند. اگر در آوردن دستکش دشوار باشد، نمی توانید ناخن خود را بجوید و سعی می کنید این عادت را ترک کنید.

 

استفاده از فلفل تند

استفاده از فلفل تند

داروخانه ها محلول های موضعی دارند که می توانند به ترک عادت ناخن جویدن کمک کنند. این مایع ها دارای طعم تلخ و تندی هستند. برخی از این مواد دارای فلفل تند هستند. شما می توانید در منزل کمی فلفل بر روی ناخن و اطراف آن بمالید. اینکار را با احتیاط انجام دهید زیرا فلفل تند می تواند برای برخی از افراد حساسیت زا باشد . فلفل را از مالیدن به چشم دور نگه دارید.

 

ناخن های آکریلیک

بیشتر خانم ها از ناخن های آکریلیک برای بهبود زیبایی ناخن طبیعی خود استفاده می کنند. این ناخن ها را بردارید و بر روی ناخن خود بگذارید. اینکار می تواند ظاهر ناخن را بهبود ببخشد و جلوی جویدن آن را بگیرد.

 

چسب زخم

چسب زخمی که برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد می تواند مانعی برای جویدن ناخن باشد. جویدن ناخن عادت بسیار بدی است که ترک آن به بازه زمانی خاصی نیاز دارد. ناخن را با چسب زخم بپوشانید و اجازه دهید در همین حالت بماند. سپس آن را گاه به گاه عوض کنید.

 

استفاده از بانداژ

بانداژهایی که در جعبه کمک های اولیه وجود دارد می تواند مشکل جویدن ناخن را حل کند. این یک روش آسان و ارزان برای خلاصی از شر عادت بد ناخن جویدن است. بانداژ را روی ناخن بپیچید تا ناخن در معرض اسیب قرار نداشته باشد. اگر بانداژ نداشتید می توانید آن را از داروخانه های معتبر نیز تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید.

 

ویتامین B

ویتامین B

اگر ناخن جویدن به خاطر استرس و اضطراب است، ویتامین B می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند. ویتامین B می تواند سطح سروتونین را در بدن افزایش دهد و به کاهش افسردگی کمک می کند و جویدن ناخن را کمتر نماید.

 

اصلاح رفتار

ناخن جویدن ممکن است نشانه خستگی، اضطراب یا یک عادت بد باشد. استفاده از درمان هایی همچون اصلاح رفتار می تواند به کاهش ناخن جویدن کمک کند. برای کمک به ترک این عادت، به فرد بگویید جلوی اینه بایسند و ناخن های خود را بجود. سپس از او فیلم بگیرید و به او نشان دهید. اینکار می تواند انگیزه کافی برای ترک ناخن جویدن را ایجاد نماید. فهرستی از مواردی که باعث تحریک این عادت می شود تهیه کنید. ببینید چند وقت یکبار ناخن های خود را می جوید و چه چیزی باعث تحریک اینکار می شود. بعد از اینکه موقعیت مدنظر را پیدا کردید، می توانید در طول این زمان خود را مشغول نگه دارید یا از دستکش و سایر روش های پیشنهادی در این مقاله برای پیشگیری از ناخن جویدن استفاده نمایید. اگر روش های بیان شده مفید نبود حتما از یک پزشک کمک بگیرید

loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

loading...