خانه / سلامت / درمان خانگی برای رشد سریع ناخن ها
loading...

درمان خانگی برای رشد سریع ناخن ها

درمان خانگی برای رشد سریع ناخن ها

 

هر فردی به دنبال رشد سریع ناخن های خود است. این موضوع می تواند زیبایی خاصی به دست افراد ببخشد. علاوه بر این، رشد سالم ناخن ها نشان دهنده وضعیت سلامت کلی بدن است. ناخن از پروتئین ساخته شده است. ناخن های انگشتان دست سریع تر از ناخن های انگشتان پا رشد می کند. فاکتورهای متعددی در کندتر شدن رشد ناخن ها دخیل هستند. این موارد شامل فرآیند پیری، تغییرات هورمونی در بدن، مشکلات مربوط به سلامت، شیمی درمانی، استفاده از دارو و کمبود ویتامین هاست.

 

روغن زیتون

برای تحریک رشد ناخن ها، باید رطوبت کافی به آن ها برسد. روغن زیتون یکی از مواد طبیعی عالی برای مراقبت از ناخن ها محسوب می شود.

* قبل از رفتن به رختخواب، کمی روغن زیتون گرم را به ناخن های خود بمالید و ماساژ دهید.

* همچنین می توانید ناخن های خود را به مدت 15 الی 30 دقیقه در روز در روغن زیتون گرم فرو ببرید.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل به سلامت و رشد ناخن ها کمک می کند. این ماده در برگیرنده مواد مغذی مهمی است که ناخن را مرطوب و قوی نگه می دارد.

* ناخن و دست خود را با روغن نارگیل فوق بکر ماساژ دهید

* شما می توانید یک چهارم پیمانه از روغن نارگیل، یک چهار پیمانه عسل و 4 قطره روغن ضروری رزماری را با هم ترکیب کنید و دست خود را برای 15 دقیقه در آن فرو برید.

 

آب پرتقال

آب پرتقال در برگیرنده ویتامین C است و تولید کلاژن را تحریک می کند.

* ناخن های خود را در آب پرتقال تازه فرو برید

* سپس آن را با آب گرم بشویید و خشک کنید و کمی مرطوب کننده اعمال نمایید.

 

لیمو

لیمو نیز دربرگیرنده ویتامین C است که برای رشد ناخن ها ضروری است.

* یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و برای چند دقیقه گرم کنید. سپس ناخن خود را در آن فرو برید.

* شما می توانید تکه هایی از لیمو را بر روی ناخن های خود بمالید و سپس با آب گرم شستشو دهید.

 

بیوتین

ویتامین های متعددی برای سلامت ناخن ها و رشد آن ها ضروری است. یکی از این ویتامین ها بیوتین است که با عنوان ویتامین H شناخته می شود. بیوتین رشد ناخن ها را ترویج می کند و سلامت ناخن ها را بهبود می بخشد. رشد اندک ناخن و نیز ناهنجاری هایی همچون ناخن شکننده، نازک و ضعیف اغلب به کمبود بیوتین مرتبط است.

شما می توانید بیوتین مورد نیاز بدن را از مواد غذایی همچون تخم مرغ، غلات کامل، هویج، گوجه فرنگی، سالمون، بادام، خیار، شیر، سویا، توت فرنگی، بقولات، جوی دو سر و گردو به دست آورید.

همچنین می توانید با مشورت پزشک مکمل بیوتین مصرف نمایید.

loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

loading...