خانه / بیماری ها و درمان / درمان های گیاهی و طبیعی برای افسردگی زنان
loading...

درمان های گیاهی و طبیعی برای افسردگی زنان

درمان های گیاهی و طبیعی برای افسردگی زنان

 

افسردگی اختلال عاطفی رایجی است که سالانه افراد زیادی را در سرتاسر جهان تحت تاثیر خود قرار می دهد. این یک وضعیت خلق و خویی است که به طور موقت تغییر پیدا می کند و باعث ایجاد حس ناراحتی و غمگینی می شود. این شرایط بر روی افکار، احساسات، رفتار، خلق و خو و سلامت جسمی فرد نیز اثر می گذارد. نشانه های رایج افرادی که افسردگی دارند، حس ناراحتی و غمگینی، حس عمیق از دست دادن، کمبود انرژی، عدم تمایل به انجام کارها، ترومای روحی و روانی، از دست دادن اشتها و اختلال در خواب است. این نشانه ها می تواند بر روی زندگی روزمره فرد نیز اثر بگذارد. افسردگی بیماری حاد و جدی است که اگر درمان نشده رها شود می تواند ناتوان کننده باشد. انواع مختلفی از داروها و درمان ها برای چنین شرایطی وجود دارد. در کنار درمان های پزشکی می توان از درمان های طبیعی نیز استفاده کرد.

 

گل راعی

گل راعی یک درمان گیاهی محبوب برای افسردگی خفیف تا متوسط است. این گیاه مواد شیمیایی در خود دارد که همانند یک داروی ضد افسردگی عمل می کند و مانع از بروز نشانه ها می شود.

* یک الی دو قاشق غذاخوری از گل راعی را به یک پیمانه آب داغ بیفزایید و اجازه دهید خوب دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و روزی دوبار بنوشید.

* شما می توانید 300 میلی گرم از مکمل حاوی گل راعی را طبق نظر پزشک مصرف نمایید.

 

هل

هل نیز می تواند به سم زدایی از بدن کمک کند و به جوانسازی سلول ها بینجامد. این گیاه به بهبود خلق و خو و نیز درمان افسردگی کمک می کند.

* نیمی از قاشق چایخوری پودر هل را به یک پیمانه آب گرم یا شیر اضافه کنید و روزی یکبار بنوشید.

* همچنین می توانید چند قطره روغن هل را به حمام خود اضافه کنید و در آن بنشینید.

 

جوز

جوز همانند تونیک مغزی عمل می کند و به تحریک مغز، کاهش خستگی و استرس و بهبود خلق و خو کمک می نماید.

* یک هشتم قاشق چایخوری از پودر جوز را به یک قاشق غذاخوری آب انگورفرنگی هندی اضافه کنید.

* این نوشیدنی را برای تسکین استرس و آرامش خود بنوشید.

جوز را در مقادیر زیاد به صورت خام مصرف نکنید چون اثرات بدی بر روی بدن دارد.

 

زعفران

زعفران سرشار از کاروتنوئیدها و ویتامین B است که به افزایش سطح سروتونین و سایر مواد شیمیایی مفید در مغز کمک می کند.

* 15 میلی گرم از عصاره خشک شده زعفران را بردارید و برای مبارزه با افسردگی مصرف کنید.

* شما می توانید از زعفران در پخت و پز، شیک ها یا اسموتی ها نیز استفاده نمایید.

 

بادام هندی

بادام هندی سرشار از ویتامین C است و می تواند سیستم عصبی را تحریک کند. ریبوفلاوین موجود در آن انرژی را بیشتر می کند.

* یک قاشق چایخوری پودر بادام هندی را به یک پیمانه شیر گرم اضافه کنید و روزی یکبار بنوشید.

* شما می توانید بادام هندی را به عنوان یک میان وعده سالم مصرف نمایید

 

روغن ماهی

مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به افسردگی معمولا مصرف اندکی از اسیدهای چرب امگا 3 را دارند. روغن ماهی سرشار از این اسیدهای چرب است.

* با مشورت پزشک، مکمل روغن ماهی را برای مبارزه با افسردگی میل کنید

* شما می توانید ماهی هایی همچون سالمون، ساردین و ماهی کولی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. محصولات کتان و سویا نیز منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.