خانه / سلامت / آیا آب چغندر می تواند اختلال نعوظ را درمان کند؟
loading...

آیا آب چغندر می تواند اختلال نعوظ را درمان کند؟

آیا آب چغندر می تواند اختلال نعوظ را درمان کند؟

 

اختلال نعوظ زمانی رخ می دهد که یک مرد در به دست آوردن یا حفظ نعوظ در طول فعالیت جنسی مشکل داشته باشد. حالا سوال اینجاست که نوشیدن آب چغندر می تواند به این شرایط کمک کند؟ ترکیبات موجود در آب چغندر می تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد و برخی از افراد بر این باورند که مصرف آن می تواند اختلال نعوظ را درمان کند.

 

مزایای آب چغندر برای اختلال نعوظ

شاهد علمی قوی که بتواند از این ادعا پشتیبانی کند وجود ندارد. با این وجود، برخی از افرادی که به طور منظم از این ماده استفاده می کنند می توانند شرایط خود را بهبود ببخشند. این موضوع چندین دلیل دارد.

نیتریک اکسید:

آب چغندر به بدن کمک می کند نیتریک اکسید تولید کند. این ماده اغلب برای باز کردن رگ های خونی استفاده می شود و به عنوان مکمل رژیمی غذایی برای اختلال نعوظ به فروش می رسد. نیتریک اکسید به حفظ فشار مورد نیاز برای نعوظ کمک می کند.

آب چغندر چون سرشار از نیترات است می تواند چنین شرایطی را ایجاد کند. بدن نیترات را به نیتریک اکسید تبدیل خواهد کرد.

کاهش فشار خون:

چغندر می تواند بر روی سایر فاکتورها نیز اثر بگذارد. فشار خون بالا می تواند تاثیر زیادی بر روی اختلال نعوظ داشته باشد. چنین شرایطی می تواند جریان خون به آلت تناسلی را دشوار سازد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد مواد غذایی همچون چغندر می تواند باعث کاهش فشار خون در افراد مبتلا به پرفشاری شود . نوشیدن یک پیمانه آب چغندر در روز برای ایجاد چنین مزیتی کافی است. در مواردی که اختلال نعوظ به خاطر پرفشاری ایجاد می گردد این ماده می تواند نشانه ها را تسکین ببخشد.

 

چگونه از آب چغندر برای اختلال نعوظ استفاده کنیم؟

همانند سایر نوشیدنی ها، آب چغندر نیز بهتر است به صورت تازه تهیه شود. آب چغندر دارای طعم خاصی است که می تواند برای برخی از افراد نامطبوع باشد. شما می توانید آن را با آب کرفس، زنجبیل، سیب یا پرتغال رقیق سازید و آن را شیرین تر نمایید. آب چغندر را می توان به تنهایی یا به همراه سایر مواد میل کرد. این ماده با آب سایر ریشه های سبزیجات همچون هویج و زنجبیل ترکیب خوبی خواهد داشت. دستورالعمل یا راهنمای تایید شده ای برای مصرف روزانه آب چغندر وجود ندارد. بهتر است این ماده را با اعتدال مصرف کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

بهتر است قبل از اضافه کردن آب چغندر به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت نمایید.

 

مزایای آب چغندر برای سلامتی

مزایای آب چغندر برای سلامتی

چغندر بسیار مغذی است و می تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد. این ماده در برگیرنده موارد زیر است:

– فولات
– منگنز
– پتاسیم
– مس
– آهن

چغندر همچنین در برگیرنده فیبر و کمی پروتئین است و به همین خاطر اضافه کردن آن به رژیم غذایی می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد. بیشتر فیبر موجود در آن در فرآیند آب گیری از بین می رود اما چغندر را می توان تفت داد و به سوپ ها اضافه نمود یا به سایر روش ها پخت. ترکیبات موجود در چغندر می تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد. یکی از مطالعات موجود نشان می دهد این ترکیبات می تواندآنتی اکسیدان ها و عناصر ضد التهابی قدرتمندی برای بدن باشند. این ها در برابر سرطان های خاصی از بدن محافظت می کنند.

 

خطرات و ملاحظات

زمانی که آب چغندر با اعتدال مصرف شود برای بیشتر افراد امن و بی ضرر خواهد بود.یکی از عوارض جانبی شایع ، شرایطی به نام beeturia است که در آن ادراربه رنگ قرمز در می آید.

این شرایط عادی است و بعد از چند روز مصرف نکردن چغندر از بین می رود. نیترات موجود در این ماده می تواند رگ های خونی را متسع کند و فشار خون را پایین بیاورد. به همین خاطر افرادی که از داروهای فشار خون استفاده می کنند باید قبل از اضافه کردن این ماده به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت نمایند. یکی از مطالعات موجود نشان می دهد رژیم غذایی با چغندر بالا می تواند فشار خون افرادی که از داروهای فشار خون بالا استفاده می کنند را کاهش دهد و بهتر است تحت نظر پزشک مصرف گردد. افرادی که دیابت دارند باید در مورد چغندر هوشیار باشند زیرا قند بالایی دارد. زمانی که آب چغندر گرفته می شود بیشتر فیبر موجود در آن از بین می رود و به همین خاطر قند ممکن است باعث افزایش گلوکز در جریان خون شود. بهتر است سطح انسولین را قبل از خوردن چغندر و بعد از آن بررسی کنید. افرادی که سابقه سنگ ایجاد شده توسط کلسیم اگزالات را دارند باید قبل از نوشیدن آب چغندر با پزشک مشورت کنند. چغندر اگزالات بالایی دارد.

 

سایر تغییراتی که باعث بهبود اختلال نعوظ می شود

سایر تغییراتی که باعث بهبود اختلال نعوظ می شود

انتخاب های سبک زندگی جزو فاکتورهای مهم برای اختلال نعوظ هستند. ایجاد چند تغییر در رژیم غذایی و فعالیت های موجود می تواند این شرایط را بهبود ببخشد.

برخی از تغییراتی که می تواند به اختلال نعوظ کمک کند کاهش نوشیدن الکل و سیگار کشیدن است. سایر موارد عبارتند از :

– کاهش عادت های ایجادکننده استرس
– تمرینات فیزیکی
– حفظ وزن سالم
– صحبت کردن با شریک جنسی برای اجتناب از ایجاد اضطراب و حس عدم امنیت

اختلال نعوظ گاه به گاه طبیعی است و نباید باعث نگرانی شود. انتخاب های سبک زندگی، نبود تمرین ورزشی و حتی یک روز استرس زا می تواند بر روی توانایی جنسی فرد اثر بگذارد. حفظ سبک زندگی سالم بهترین روش برای پیشگیری از اختلال نعوظ است.

loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.