خانه / سلامت / بهترین مواد غذایی برای سلامت قلب
loading...

بهترین مواد غذایی برای سلامت قلب

بهترین مواد غذایی برای سلامت قلب

 

تحقیقات مختلف نشان می دهد چیزی که شما می خورید یا می نوشید می تواند تاثیرات زیادی بر روی سلامتی تان داشته باشد. مطالعات مختلف نیز نشان داده است که بیش از 70 درصد بیماری های قلبی با انتخاب مواد غذایی مناسب قابل پیشگیری است. چیزی که برای قلب شما مفید است می تواند برای سلامت کلی بدنتان نیز مفید باشد. نکته مهم این است که تنها از یک ماده غذایی استفاده نکنید. شما باید از انواع مختلفی از ماهی ها، سبزیجات، غلات کامل و سایر آیتم ها استفاده نمایید. در این مقاله سعی می کنیم برخی از مواد غذایی مفید را با هم مرور کنیم.

 

سالمون وحشی

سالمون وحشی

سالمون و ماهی های چرب دیگری که گریل شده یا آب پز شده باشد می تواند اسید چرب امگا 3 مورد نیاز بدن را فراهم کند و نشانگرهای متابولیک برای قلب را بهبود ببخشد. این ماده سرشار از سلنیوم است که می تواند از سیستم قلبی عروقی محافظت نماید.

 

ساردین

ساردین

این ماهی نیز سرشار از اسید چرب امگا3 است و می تواند سطح کلسترول خوب خون را افزایش دهد.

 

جگر

جگر در برگیرنده چربی هایی است که برای قلب شما مفید است.

 

گردو

این آجیل خوشمزه سرشار از اسیدهای چرب امگا3، فیبر، ویتامین E و فولات است و می تواند سلامت قلب شما را بهبود ببخشد.

 

بادام

بادام

بادام نیز همانند گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است و می تواند یک گزینه عالی برای بهبود سلامت قلب باشد.

 

دانه چیا

تنها یک قاشق از دانه چیا می تواند 60 کالری وارد بدن کند و کلسترول بد و تجمع پلاک ها در قلب را کاهش دهد. این ماده را با ماست، سوپ یا سالاد خود ترکیب کنید.

 

جو دوسر

این ماده می تواند در کاهش کلسترول بسیار مفید باشد. تنها جوی دو سر ساده و فرآوری نشده را میل نمایید. جوی دوسر فرآوری شده معمولا شکر دارد و این موضوع برای قلبتان خوب نیست.

 

بلوبری

این توت های تیره رنگ سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که می توانند به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک کنند. آن ها را به همراه جوی دوسر یا اسموتی میل کنید.

 

قهوه

قهوه می تواند انتی اکسیدان های مفیدی داشته باشد و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. استفاده از آن خطر بروز بیماری های قلبی و آلزایمر را کمتر می کند.

 

چای سبز

چای سبز

با نوشیدن چای سبز جلوی افزایش فشار خون را بگیرید. این ماده سرشار از کاتچین و فلاونوئیدهاست که می توانند خطر لخته شدن خون و بروز بیماری های قلبی را کاهش دهند.

 

شیر سویا

این ماده نیز ترکیبی به نام ایزوفلاون ها دارد که می تواند کلسترول خون را کاهش دهد. بر خلاف شیر گاو، این نوشیدنی هیچ کلسترولی ندارد و چربی اندکی دارد.

 

شکلات تلخ

از شکلات هایی استفاده کنید که 70 درصد آن را کاکائو تشکیل می دهد. استفاده از شکلات تلخ می تواند فشار خون را کاهش دهد و خطر بروز بیماری های قلبی را کمتر نماید.

 

کشمش

خوردن کشمش می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد. این موضوع بدین خاطر است که کشمش سرشار از پتاسیم است و همین امر به افزایش آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی می انجامد.

 

کلم بروکلی

کلم بروکلی

کلم بروکلی کلسترول اندکی دارد، فیبرش بالاست و در برگیرنده آنتی اکسیدان های قدرتمندی است. این سبزی خوشمزه برای مفاصل نیز بسیار مفید است.

 

کلم بروکسل

کلم بروکسل سرشار از ویتامین است و می تواند برای سلامت قلب شما مفید باشد. این سبزی قادر است التهاب موجود در سیستم قلبی عروقی را کاهش دهد و سلامت رگ های خونی را بهبود ببخشد.

 

گل کلم

گل کلم نیز در برگیرنده آنتی اکسیدان های فراوانی است، فیبر بالایی دارد، حاوی آلیسین است و می تواند خطر حملات قلبی را کاهش دهد و سطح کلسترول بد خون را پایین تر بیاورد.

 

غلات کامل

بهتر است از غلات کامل بدون گلوتن استفاده کنید که قادرند کلسترول بد خون را کاهش دهند. از مصرف غلات تصفیه فرآوری شده بپرهیزید زیرا سرشار از گلوتن هستند و می توانند به بیماری های قلبی عروقی منجر شوند.

 

سیب

سیب

سیب را بشویید و با پوست میل کنید. این میوه خوشمزه سرشار از آنتی اکسیدان های مختلفی همچون پلی فنول هاست که می تواند به بدن کمک کند. این میوه جذب کلسترول را مسدود می سازد و سرشار از فیبر است.

 

پرتقال

منبع دیگری از پکتین مرکبات است که با فلاونوئیدها سرشارند و می توانند فشار خون و التهاب شریان ها را کاهش دهند. این مرکبات می توانند جریان خون به قلب را بهبود ببخشند و ویتامین C موجود در آن ها می تواند در برابر بیماری قلبی محافظت کند.

 

گریپ فروت

این میوه نیز همانند پرتغال در برگیرنده ویتامین C فراوانی است و می تواند جلوی سکته را بگیرد و به کاهش کلسترول کمک کند.

 

آووکادو

این میوه سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع است که کلسترول خون و لخته خونی را کاهش می دهد. فقط به خاطر داشته باشید که آووکادو کالری فراوانی دارد.

 

روغن آووکادو

روغن آووکادو

روغن آووکادو از فشار دادن میوه آووکادو به دست می اید و می تواند برای سلامت قلب مفید باشد. مطالعات انجام شده نشان می دهد این روغن قادر است سفت شدن شریان ها را که به بیماری قلبی منجر می شود کاهش دهد.

 

روغن زیتون

مطمئن شوید از روغن زیتون فوق بکر استفاده می کنید. این روغن سطح بالایی از چربی های خوب و آنتی اکسیدان ها را دارد و می تواند به باز کردن شریان های خونی کمک کند. سعی کنید روغن زیتون را در برنامه غذایی تان بگنجانید

loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.